Veelgestelde vragen voor cliënten

 

Wij zijn werkzaam in de gemeente:Etten-Leur,Moerdijk,Roosendaal,Halderberge,Rucphen, Zundert e.o.

Hoelang gaat het duren voordat mijn Maatje kan starten?

Wij doen ons uiterste best om dat zo spoedig mogelijk te regelen.Meestal vindt er een intakegesprek plaats binnen enkele dagen. Echter moeten zij ook een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aanvragen alvorens zij werkzaam kunnen zijn bij u.

Hoe gaat het verder als ik een aanvraagformulier invul?

Zodra het formulier bij ons binnen is nemen wij contact met u op voor een intakegesprek. Samen kijken we aan welke hulp u behoefte heeft. Indien wij uw Maatje hebben gevonden komen we hem/haar voorstellen. Wij vinden het belangrijk dat er een goede klik is.

Zitten er kosten aan het intake gesprek?

Nee, dit gesprek is ter kennimaking en het inventariseren van uw hulp behoefte. Dit is geheel vrijblijvend.

Is er een wachtlijst?

Wij proberen ierdereen zsm te helpen. Vaak is dat binnen enkele dagen (uiteraard kunnen we dat niet garanderen maar hiervoor doen we ons uiterste best).

Krijg ik een vast Maatje?

Wij proberen er voor te zorgen dat u een vast maatje krijgt. Zeker bij dienstverlening voor langere tijd is dat prettig zodat u een band op kan bouwen met uw maatje.

Heeft mijn Maatje recht op pauze?

De pauzes kunnen jullie in overleg bespreken en zijn voor uw maatje in eigen tijd.

Wat als er geen klik is met mijn maatje?

Mocht uw Maatje toch niet bevallen of er is geen prettige klik dan kunt u dat natuurlijk aangeven. Indien gewenst gaan wij dan op zoek naar een ander Maatje.

Heeft mijn Maatje een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag)?

Uw Maatje verricht diensten voor onze organisatie en heeft dus altijd een VOG.        Er zal dus altijd een nieuwe VOG aangevraagd moeten worden,Dit kan soms enkele dagen duren voor de medewerk(st)er,freelancer. Sommige ZZPers hebben zelf al een VOG.

Mijn Maatje is afwezig,komt hier een vervanger voor terug?

U kunt altijd vervanging aanvragen bij uw coordinator Wij gaan dan kijken of dat mogelijk is.

Wat doet een coordinator?

Een coordinator is uw contactpersoon en zij doet ook de intake gesprekken. U zult dus altijd als eerste contact hebben met haar. U kunt dus bij haar terecht met al uw vragen. Zij regelt ook uw dienstverlener (maatje) en komt mee om uw Maatje aan u voor te stellen. Zij probeert er voor te zorgen dat alles naar wens verloopt.

Hoe werkt het als ik een klushulp of tuinman nodig heb?

U geeft de opdracht bij ons aan en wij zorgen ervoor dat er zsm contact met u opgenomen wordt door de dienstverlener. Indien dit niet mogelijk is op korte termijn dan kijken we naar andere mogelijkheden.

Wie regelt de schoonmaakmiddelen,gereedschap en of ander materiaal?

De klant zorgt zelf voor de materialen,en het schoonmaakmiddel.(poetdoeken,dweil en dweilstok,stofzuiger enz) Voor het gereedschap kunt u dit overleggen met uw klushulp.

Kan ik de factuur per post ontvangen?

De factuur wordt altijd per mail verstuurd. Indien u dit niet handig vindt kunt u dat bij ons aangeven en kunnen we kijken om deze per post te versturen.(Voor eigen rekening)

In welke regio zijn jullie werkzaam?

Wij werken in de regio Etten-Leur,Moerdijk,Roosendaal,Halderberge,Rucphen en Zundert.Door deze gemeente zijn we ook gecontracteerd en is het vaak mogelijk om een vergoeding te krijgen vanuit de WMO.

Wat zijn de kosten?

Tarieven van onze dienstverlening kunt u terug vinden op onze website. 

Ik wil graag met mijn PGB gebruik maken van jullie diensten,kan dat?

Ja, dat is zeker mogelijk voor de diensten huishoudelijke hulp en begeleiding, enz.

Moet ik reiskosten betalen?

Dit is afhankeljk van de afstand en gaat in overleg. Wij proberen altijd een Maatje te zoeken die in de buurt woont.Indien een maatje verder weg woont dan is het gebruikelijk om onkostenvergoeding te betalen.

Komen er nog extra kosten bij?

U betaalt naast het uurtarief afhankelijk van de situatie/vergoeding BTW.

Mag ik de uren van mijn maatje controleren?

De uren van uw Maatje moeten door u worden gecontoleerd en afgetekend, elke keer wanneer uw Maatje geweest is.

Aansprakelijkheid bij schade?

Bij schade kunt u een melding doen bij uw inboedel/opstal of aansprakelijkheidsverzekering. Indien dit niet voldoende is gaan we in overleg en kijken we waar de juiste aansprakelijkheid ligt.Uiteraard kijken we naar een passende oplossing.

Wat moet ik doen als ik wil stoppen met mijn Maatje?

Als u wilt stoppen met uw Maatje dan neemt u contact op met uw coordinator. U heeft hierbij een opzegtermijn van een maand bij de opdrachtgever.

Hoe kan ik de betaling doen?

U ontvangt maandelijks de factuur met de gewerkte uren. Deze factuur kunt u betalen via ideal (betaal link in uw mail),automatische incasso of zelf overmaken. Let wel op de juiste betalingsomschrijving, het bedrag, en het aangegeven IBAN nummer.

Hoe kan ik een klacht melden?

U kunt via onze website een klachtenformulier downloaden, invullen en naar ons mailen. Wij nemen dan zsm contact met u op om de klacht te bespreken en samen te kijken naar een passende oplossing.

 

 

Meer weten?

Heeft u vragen? Wilt u een intakegesprek? Wij komen graag bij u langs om nader kennis te maken. Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel:
06 - 4374 6915.

Maatje van Kaatje, mantelzorgvervanging

logo_Tekengebied_1.png